Gjumi dhe shëndeti

Gjumi dhe shëndeti

Gjeja me e keqe ne bote? Te perpiqesh te flesh dhe te mos mundesh ta besh! Kështu pretendonte shkrimtari Francis Scott Fitzgerald. Dhe duhet thënë se nuk janë te paktë ata qe i japin te drejte. Një gjumë jo mjaftueshëm restaurues mund te ndikoje, negativisht, ne mireqenien fizike, mendore dhe emotive te personave.

Sipas “World Association of Sleep Medicine”, 45% e popullates boterore ka probleme dhe pushimin gjatë nates.
Nder te tjera, edhe shumë kerkime shkencore, kanë demonstruar rëndësinë e te fjeturit mire.

Një studim i publikuar ne Plos One, nenvizon faktin se te fjeturit pasi kemi mësuar dicka te re i ben mire memorjes. Ja abstrakti:

Numerous studies have examined sleep’s influence on a range of hippocampus-dependent declarative memory tasks, from text learning to spatial navigation. In this study, we examined the impact of sleep, wake, and time-of-day influences on the processing of declarative information with strong semantic links (semantically related word pairs) and information requiring the formation of novel associations (unrelated word pairs). Participants encoded a set of related or unrelated word pairs at either 9am or 9pm, and were then tested after an interval of 30 min, 12 hr, or 24 hr. The time of day at which subjects were trained had no effect on training performance or initial memory of either word pair type. At 12 hr retest, memory overall was superior following a night of sleep compared to a day of wakefulness. However, this performance difference was a result of a pronounced deterioration in memory for unrelated word pairs across wake; there was no sleep-wake difference for related word pairs. At 24 hr retest, with all subjects having received both a full night of sleep and a full day of wakefulness, we found that memory was superior when sleep occurred shortly after learning rather than following a full day of wakefulness. Lastly, we present evidence that the rate of deterioration across wakefulness was significantly diminished when a night of sleep preceded the wake period compared to when no sleep preceded wake, suggesting that sleep served to stabilize the memories against the deleterious effects of subsequent wakefulness. Overall, our results demonstrate that 1) the impact of 12 hr of waking interference on memory retention is strongly determined by word-pair type, 2) sleep is most beneficial to memory 24 hr later if it occurs shortly after learning, and 3) sleep does in fact stabilize declarative memories, diminishing the negative impact of subsequent wakefulness.

Tjetër; një studim i publikuar tek Sleep (Insufficient Sleep and Suicidality in Adolescents), thotë se një deprivim kronik i gjumit midis adoleshenteve mund te rrise rezikun për vetëvrasje.
Ka pastaj edhe mjaft kerkime shkencore qe vertetojne efektet mireberese te gjumi, mbi sistemin imunitar: na mbron nga ftohja.

Për sa ore gjume kemi nevojë?

Ne përgjithësi 7-8 ore, duke qene se nuk ka një pergjigjie qe te jetë e vlefshme për te gjithë; pra 7-8 ore edhe pse duke kaluar nga individi ne individ kerkesa është e ndryshme.
7-8 ore ne kohet e sotme janë ne nivel i paarritshem. Sot qe jetojme ne një shoqeri te deprivuar nga gjumi. Një herë e një kohe drita fikej dhe mbaronte dita, ndërsa sot nata gëlon nga jeta. Pa harruar se ndricimi më i lartë modifikon ritmet e leshimit te melatonines, qe është një hormon qe rregullon ciklet gjumë-zgjim.

Mungesa e gjumit ndikon edhe mbi humorin tone. Kush fle keq hyn ne një rreth vicioz: bie toni i humorit dhe është ne rrezik depresioni. Subjekti me pagjumesi kronike paraqet një rrezik te lartë për te rene ne episode depresive dhe, anasjelltas, subjekti me depresion ankohet shpesh se nuk arrin te fle.

Disa keshilla për te pushuar mire gjatë nates.

Duhet para se gjithash qe te perpiqemi qe te shkojme ne shtrat ne te njejtat orare, pra te krijojme një lloj regulli. Përpara se te fikni dritat dhe te pergatiteni për te fjetur është mire qe te shmangen situatat me hiperaktivitet fizik ose strese emocionale. Duhet patur kujdes ndaj ushqimit dhe shmangjes se pijeve alkolike qe mund ta bejne gjumin me te veshtire. Nëse problemi vazhdon, është mire qe ti drejtoheni mjekut.

———————————————————————————————————–

Reklama

Lini një koment

Plotësoni më poshtë të dhënat tuaja ose klikoni mbi një nga ikonat për hyrje:

Stema e WordPress.com-it

Po komentoni duke përdorur llogarinë tuaj WordPress.com. Dilni /  Ndryshoje )

Foto Google

Po komentoni duke përdorur llogarinë tuaj Google. Dilni /  Ndryshoje )

Foto Twitter-i

Po komentoni duke përdorur llogarinë tuaj Twitter. Dilni /  Ndryshoje )

Foto Facebook-u

Po komentoni duke përdorur llogarinë tuaj Facebook. Dilni /  Ndryshoje )

Po lidhet me %s